Bemiddeling – Camper kopen

De eerste aanvraag

We helpen u meteen na uw eerste aanvraag en proberen alle vragen die u heeft te beantwoorden.
We doen ons best u zo objectief mogelijk te informeren, ook om onnodige teleurstellingen bij een bezichtiging te voorkomen.

Een bod doen op een camper

Als u de camper of kampeerauto naar uw zin heeft gevonden en overweegt tot een aankoop
over te gaan brengen wij eerst een prijsafspraak tot stand onder voorbehoud van proefrit, aankoopkeuring, financiering en eventuele verdere afspraken.

Uiteraard helpen wij u met het doen van een realistisch bod als het geen vaste prijs betreft.
Als een bod wordt geaccepteerd, stellen wij de verkoopovereenkomst op waarin de condities en afspraken worden vastgelegd.

Onderhandeling

Wij zullen onze positie als bemiddelaar gebruiken om de onderhandelingen tussen koper en verkoper tot een succesvolle einde te brengen, ook als er gaandeweg het traject onverwachte problemen ontstaan.

Proefrit en keuring

Wij raden u altijd aan een proefrit te maken en een aankoopkeuring te laten uitvoeren.
Natuurlijk bent u geen kosten verschuldigd als u na de proefrit besluit om de kampeerauto niet
aan te kopen. De koper betaalt voor de keuring. Wij regelen de afspraak voor de keuring.
U kunt bij deze keuring aanwezig zijn. Een enkele keer wordt er een groot gebrek geconstateerd aan een camper. Uiteraard kunt u als koper dan zonder verplichtingen onder de koop uit.
Bij kleinere gebreken helpen we koper en verkoper met het vinden van de juiste oplossing, meestal een verrekening van de kosten.

Organiseren van een financiering, verzekering en het papierwerk

Al het benodigde papierwerk voor een eigendom overdracht wordt door ons nagelopen.
Voor u als koper is het belangrijk dat de camper vrij van schulden en beslagen is en dat de verkoper ook echt de eigenaar is. Uiteraard wilt u uw nieuwe bezit goed verzekerd hebben.
Wij hebben goede contacten met de meest gerenommeerde bedrijven op dit gebied en hebben
de kennis in huis u hierin te ondersteunen om de juiste keuzes te maken.
Wij zullen onze positie als makelaar gebruiken om de onderhandelingen tussen U en de verkoper tot een succesvol einde te brengen, ook als er gedurende dit traject toch onverwacht problemen ontstaan.

Op de dag van de overdracht, als u de camper komt ophalen, worden met u en de verkoper de aankoopovereenkomst en bijbehorende afrekeningen besproken. Samen met u gaan wij de kentekenpapieren overschrijven en op uw naam zetten. Een geldig rijbewijs of legitimatiebewijs is hierbij nodig. Het aan de verkoper toekomende bedrag wordt aansluitend
in zijn/haar bijzijn overgeschreven naar het opgegeven rekeningnummer.
Het vrijwaringsbewijs, de overeenkomsten en facturen worden aan de verkoper overhandigd of
per aangetekende post toegezonden.

Wij houden U per e-mail en telefoon of via Whatsapp en sms op de hoogte van alle ontwikkelingen.

U ziet “wij regelen alles”.

Beschermen van uw betalingen

Na overdracht van de camper aan de koper en na het tekenen van de akte van overdracht, 
wordt de koopsom naar de verkoper overgemaakt. In het geval van privé transacties is dit
een mogelijk risicovol moment, maar bij ons niet.