Uw betrouwbare partner bij de aankoop- en verkoop van kampeerauto's

GMC Elegance II VERKOCHT

Overzicht
GMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHT
GMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHTGMC Elegance II  VERKOCHT
Prijs Prijs op aanvraag
Chassis -
Transmissie Automaat
KM Stand 0 km
Bouwjaar 1974
Brandstof Benzine
Leeggewicht -
Max. gewicht -
Slaapplaatsen -
Afmeting lengte -
Afmeting breedte -
Sta hoogte -
Totale hoogte -
Bijzonderheden Bekijk video
Bijzonderheden
CLASSIC CAR

1974 GMC Eleganza 2
V8 7456 CC
Benzine / LPG
Dubbele gastanks
Automaat.
Trekhaak geremd 1000 kg

KM stand op 10/05/2017 88.000
bij de toelating in Nederland.

Technisch volledig gerestaureerd.
Meerdere onderdelen aanwezig.
Handboeken aanwezig .

Interieur is niet meer in originele staat
Heeft 3 jaar als mobiele kapsalon dienst gedaan.

De GMC Motorhome werd vervaardigd door de GMC Truck & Coach Division van
General Motors voor modeljaren 1973-1978 in Pontiac, Michigan, VS - als
de enige complete camper gebouwd door een grote auto- / vrachtwagenfabrikant.
Het ontwerp, vervaardigd in lengtes van 7,0 en 7,9 m (23 en 26 ft), viel op
door zijn voorwielaandrijving en zijn onopvallende, volledig geïntegreerde carrosserie.

In tegenstelling tot de meeste campers die werden vervaardigd op met een
aandrijflijn uitgeruste frames die werden geleverd door een chassisfabrikant;
GMC ontwierp, ontwierp en bouwde het hele voertuig, en in de meeste gevallen
het interieur, volledig in eigen huis. Er werden ook lege hulzen geleverd aan
andere camperfabrikanten voor interieurafwerking en aan gespecialiseerde
fabrikanten voor maatwerk, variërend van postbezorging en mobiele
trainingsfaciliteiten tot verhuizers en ambulances.

De camper had een voorwielaangedreven transaxle, die GM Unified Powerplant
Package noemde, oorspronkelijk gebruikt in de Oldsmobile Toronado en Cadillac
Eldorado met een Oldsmobile 455 cu in (7,5 l) V8 uit de Toronado,

De GMC was uitgerust met schijfremmen voor en trommels op alle vier de
achterwielen. Door de configuratie met voorwielaandrijving waren de
aandrijfas en het achterdifferentieel en de massieve as van de meeste
campers met de motor voorin geëlimineerd. Als resultaat kon de vloer
worden gebouwd met een vrije ruimte van ongeveer 14 inch (36 cm) boven
de rijbaan. De vloer was te laag voor een achterste dwarsas en GM ontwierp
de achtervering als een paar tandemwielen, gemonteerd op draaistellen die
reden op pennen die aan de zijkanten van het lage frame waren bevestigd.
Met uitzondering van de wielkasten dringt de achtervering niet door in de
leefruimte. De achterste draaistellen zijn opgehangen met een omkeerbare
airbag met twee uiteinden die onder druk wordt gezet door een automatisch
nivelleringssysteem om de ontworpen rijhoogte te behouden. Het nivelleersysteem
kan ook handmatig worden bediend om de coach op een camping waterpas te zetten.
Het algehele chassisontwerp, van het gebruik van een bestaande aandrijflijn van
het GM E-platform en een aangepaste achterwielophanging, wordt beschouwd als een
vroege voorloper van de cross-over.

VERKOCHT