Uw betrouwbare partner bij de aankoop- en verkoop van kampeerauto's

Flair 8000 I Niesmann & Bischoff

Overzicht
Flair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & Bischoff
Flair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & BischoffFlair 8000 I  Niesmann & Bischoff
Prijs € 67.999,00
Chassis Iveco 60 C17
Transmissie Automaat
KM Stand 155000 km
Bouwjaar 2006
Brandstof Diesel
Leeggewicht 4445
Max. gewicht 6000
Slaapplaatsen 2
Afmeting lengte 865
Afmeting breedte 244
Sta hoogte 210
Totale hoogte 350
Bijzonderheden Bekijk video Virtual 3D Tour
Accessoires
Geen accessoires gevonden.
Bijzonderheden
Flair 8000 i EB
Niesmann & Bischoff
Iveco 60 C17, automaat, 3.0 Ltr 166 pk.
Datum eerste toelating 02 - 2006
Milieuklasse 3
Rijbewijs C1
155.000 km.

Lengte 860 cm, hoogte 350 cm, breedte 244 cm.
Ledig gewicht 4445 kg, laadvermogen 1555 kg.
Kentekengewicht 4545 kg, maximum asbelasting 6950 kg.
Houderschapsbelasting +/- € 1.380- p/jaar.
Vier zitplaatsen op het kenteken.

Stahoogte 205 cm.
Twee slaapplaatsen.
Dubbele airconditioning.
Grote verwarmde garage.
Alde centrale verwarming.
Volledig dubbele bodem.
Full options.

Ideale kampeerauto om langdurig in te verblijven met twee personen.
Compleet uitgerust voor het maken van lange reizen

Aangeboden door de eerste eigenaren.

Mooie en luxe ruime camper met zeer veel bergruimte in de kasten en grote garage.
Bijzonder ruime van beide zijden door twee luiken toegankelijke verwarmde garage.
Royale zitgroep “bar-zit” met drie bijzonder goedzittende verstelbare draaistoelen,
een comfortabele 2½-zits bank en een praktische uitschuifbare tafel.
Boven de garage is de ruime slaapkamer met twee eenpersoons bedden van 205/ 85 cm
voorzien van ondersteunende electrisch verstelbare bedbodems en een knuffelmatras.
De slaapkamer en badkamer zijn d.m.v. een schuifwand te scheiden van de woonruimte.
Hierdoor ontstaat bijzonder veel privacy in de badkamer/ toilet en slaapkamer
Badkamer met badkamermeubel, wastafel, toilet en een ruime aparte douchecabine.
Keuken met 3- pits gaskookplaat, koelkast met grote vriezer, gasoven en veel opbergruimte.
De doorgebouwde kastenwand in de cabine boven het voorraam geeft naast de extra bergruimte
een bijzonder ruimtelijke werking waardoor het echte woonkamer gevoel ontstaat.
Mooie indirecte verlichting door de gehele camper en een hoge kwaliteit van afwerking.


De uitrusting van deze Niesmann & Bischoff Flair 8000 iEB

Indeling:
Bar-zit, enkele bedden in de lengte, aparte douche, tafelverlenging, draaibare in hoogte
verstelbare bestuurders- en bijrijdersstoel

Extra uitrusting binnen:
Wortelhout applicatie, ventilator in keukendakraam, oven met grill, extra cabine hetelucht verwarming
twee elektrisch (12V) verstelbare lattenbodems 80 cm breed, Tempur matrassen (gereinigd),
extra handdoekstangen in douche, alcantara bekleding Catania, extra vasthoudbeugels bij deur
zonnerollo's bestuurder- en bijrijder zijde, dimbare LED indirecte verlichting onder kasten in leefruimte,
LED verlichting boven de kasten in leefruimte, dimbare LED indirecte verlichting onder achterste kasten in slaapkamer, LED verlichting boven de kasten in slaapkamer, klok + wekker in slaapkamer met projectiefunctie,
muskietengaas afsluiting tussen leef- en slaapruimte, plissé hordeur, veilige bergplaats, rolluik voorruit,
weerstation met buitentemperatuurvoeler, expansievat in waterdruk systeem, zonnecovers voor zijramen

Extra technische uitrusting:
Sperdifferentieel, luchtvering in achteras met hoogteregeling, warmtewisselaar + motor voorverwarming
Telma Retarder met 4 trapsbediening + indicatielampjes, Goldschmidt hydraulische steunpoten met afstandsbediening, 4 houtplaten met rubber inlay voor hydraulische steunpoten.

Veiligheid:
Alarmsysteem met NL-certificaat Klasse III, Texalarm koolmonoxide en gas alarm bij ingang, SOPO alarm in slaapkamer, brandblusser 5 kg bij de deur, Maglite bij de deur, elektrische zonnekleppen voor bestuurder en bijrijder, Regent Track & Trace systeem (kan opnieuw aangevraagd worden door koper), 2 extra 'dodehoek' spiegels, koplamphoogteregeling, LED daglichtverlichting, achteruitrij camera.

Audio/Video/Navigatie/WiFi:
Oyster Vision II satellietschotel 85 cm Automatisch, 2 x Akai HD LED TV met DVD speler 1 x leefruimte,
1 x slaapkamer, Harman/Kardon HiFi stereo installatie HK 3380, Harman/Kardon DVD speler, Technisat satelliet ontvanger, HDMI Switch en HDMI Splitter, Denon luidsprekersysteem met 2 x 2 hoog/middentoon speakers en subwoofer, Philips HiFi installatie met CD/DVD speler en luidsprekers in slaapkamer, 1 x externe Satellietschotel aansluiting, IR-ogen vóór t.b.v. bediening HiFi/Sat ontvanger, Parrot Asteroid Tablet voor telefoon, muziek, internet, video, Aansluiting voor iPod Classic, Navigatie Garmin 760 LM, CB Transceiver TCB 900, buitenantenne
Powerwifi USB router met Powerwifi buitenantenne

Elektrische systemen:
Waeco Inverter 12V-220V 2000W, Amerikaanse 110V buitenaansluiting met 4000W verhuistrafo naar 230V
keuzeschakelaar 110V-230V, Eurostekker buitenaansluiting aan beide zijden, met beveiliging
2 x 230V stopcontact buitenzijde onder luifel, 2 x acculader; 1 x t.b.v. Gel huishoudaccu's; 1 x t.b.v. (vloeistof) auto accu, zonnepaneel 150W met controller, Honda generator 2000W (ter overname € 1250-).

Extra voorzieningen:
Vaste ladder achter met anti-opklimplaat en diefstalbeveiliging, elektrisch bediende Omnistor (Thule) luifel 5,50 meter, 5 meter sunscreen in luifelprofiel te schuiven, 2 spanbanden voor luifel, 120 liter LPG tank onderbouw
2 traps reduceerventiel + gasfilter + verwarming, buiten gas aansluiting voor b.v. barbecue, anti-marter voorziening, 2 stuks reserve jerrycans, 2 wielhoezen t.b.v. bescherming tegen zon (ter overname)
4 sneeuwkettingen (ter overname)

Garage:
Sjorlijsten + ogen in garage, Quick-release sjorlijst in garage, elektrische lier in garage t.b.v. inlieren Quad
oprijgoten voor Quad (indien Quad wordt overgenomen), sjorbanden voor het zekeren van de Quad (indien de Quad wordt overgenomen), extra gasveer aan garagedeur

Comfort:
Motor airconditioning, Dometic B2200 Airco in slaapruimte, 2e cassette Thetford, SOG-filter, afvoerslang voor grijs water 3,5 m lang in beschermbuis.

Rijden
7 Four Season wielen Continental, 7 zomerwielen Michellin, RVS Euroliner sierwieldoppen, 1 extra velg
Slagmoersleutel (ter overname), Compressor (ter overname)

Quad ter overname € 8.500-
Quad Arctic Cat 450 + TomTom navigatie + afdekhoes + jassen + bodywarmers (beide geel)
+ RVS steun op trekhaak Quad voor 2 halve golftassen (alles ter overname)

Prijs € 67.999-
Quad ter overname € 8.500-
Honda generator 2000 W ter overname € 1.250-


Het relaas van de camper beschreven door de eigenaresse:

In 2006 een camper besteld, ingedeeld en uitgerust naar ons eigen idee.
Na wat korte reizen, o.a. naar de wintersport, en wat extra aanpassingen voor het eerst een half jaar weg
naar Scandinavië. In vrijheid door een prachtige omgeving zwerven en blijven staan op de mooiste plekken, afgewisseld met een enkele camping. Dit smaakte naar meer en ook het avontuur begon wat meer te trekken. Marokko leek ons een prima try-out voor onze, nog steeds begeerde, Chinareis. Een andere cultuur, hoe houdt de camper zich onder zwaardere condities zoals hitte, slechtere wegen en primitieve omstandigheden. Vóór deze reis hebben we een retarder (elektrische rem in de aandrijflijn) laten monteren. Veiliger en veel prettiger bij het rijden door b.v. het Atlas gebergte. Een fantastische toevoeging, zo bleek. Al met al functioneerde alles optimaal en waren we klaar om onze China plannen definitief vorm te geven. I.v.m. visa, documenten zoals Chinees rij- en kentekenbewijs, in- en uitvoer camper en, last-but-not-least, excursies naar bezienswaardigheden, besloten we deze reis georganiseerd te maken (totaal met 9 campers).
De route zou zo’n 28.000 km bedragen en een half jaar in beslag nemen.
Omdat de reis door onherbergzame streken zou voeren en iedereen individueel zou rijden, vonden we het raadzaam zo veel mogelijk ‘self supporting’ te zijn. Zo schaften we een slagmoersleutel en compressor aan, beide op 220V van een Honda generator (alle 3 ter overname beschikbaar) om zelf banden te kunnen wisselen. Via Rusland naar de uitgestrekte steppen van Kazachstan, waarna het verrassend schone en mooie Oezbekistan volgde met zijn prachtige en exotische gebouwen. Naast de natuur veranderde ook langzaam de cultuur en maakten de Yourts hun entree. Met de navigatie (Garmin Camper 760) als leidraad door het hooggebergte in Kirgizië op weg naar de grens met China. Hier kregen we ons Chinese rijbewijs en nummerbord. Langs de noordzijde van de Taklamakan woestijn, waar we ons eigen avontuur beleefden.
Dan naar Tibet waar we bij uitzondering een inreisvisum bemachtigden. Tempels, gouden stupa’s, monniken, wat een ervaring. Na een bezoek aan de panda’s en natuurlijk aan de opera, via Peking naar Mongolië. Overnachten op de steppe van de Gobi woestijn, die niet alleen prachtig is om te zien maar ook nog heerlijk geurt naar wilde kruiden. Individueel een paar dagen op stap en te gast in een Yourt, vergezeld van levende have. Via Siberië, met weer een andere cultuur van kerken en kloosters, terug naar huis. Tja, en dan kruipt het bloed wederom waar het niet gaan kan. Noord Amerika, met zijn overweldigende natuur en prachtige parken, maar dan met z’n tweeën en een periode van een jaar. De camper aangepast met een 110V installatie met externe aansluiting en een ruime 4000W vermogen. De camper verschepen met SeaBridge (ca € 4000,-) naar Baltimore en van daar eerst naar Alaska. Mei in Alaska, de natuur ontwaakt, beren uit hun winterslaap, de wegen schoon en de zee bevaarbaar. Op de camping bij Denali National Park kwam een Moose met kalfjes op bezoek en blaadjes van de bomen plukken. Via de North American Indian Days, voor een snufje ‘oude cultuur’ naar de grote National Parks. Death Valley, Zion en nog veel meer parken. Met je eigen koffie op je eigen stoeltjes aan de rand van de Grand Canyon geeft het ultieme gevoel van vrijheid. Via Californië, Texas etc. naar Key West in Florida en daarna langs de oostkust terug naar Baltimore. Als extra hebben we een Quad (4x4 met differentieel in vóór- en achteras) toegevoegd die met een elektrische lier over oprijplaten precies passend in de garage wordt getrokken. Dit geeft een extra dimensie aan het gevoel van vrijheid en mobiliteit en kan worden gereden met autorijbewijs B op alle wegen en natuurlijk off-road (beschikbaar voor overname). Ook zin in soortgelijke avonturen? Deze camper is hiervoor optimaal uitgerust, toegerust en in conditie.